Stort tack till er alla som fyllde i årets medlemsenkät!
33% av alla våra medlemmar valde att svara och det är den högsta svarssiffran inom hela föreningen.
Vi har valt att följa NPS värdet,(NPS står för Net Promoter Score), och fördelen är att det bara ställs en enda fråga: Skulle du rekommendera StyrelseAkademien till en vän eller kollega? Sedan har vi fyllt på två frivillg frågor.
StyrelseAkademien Skåne har under 4 år legat på en hög stabil nivå vilket är positivt men i år vi tagit ett jättekliv uppåt. En fantastiskt hög NPS, finns ingen förening inom StyrelseAkademien som haft en så hög NPS.
TACK!
Hur räknar man ut NPS-resultatet? –
De som svarar gör det på en skala från 1 till 10. Alla som svarar från 0 till 6 på skalan ger minuspoäng. Det är de missnöjda. Endast svaren 9 och 10, som anger ambassadörer, ger pluspoäng – övriga svar ger 0. Det innebär att en NPS-undersökning mycket väl kan hamna på minustal.