Filtera på:




StyrelseAkademiens medlemskap

Ett medlemskap i StyrelseAkademien kan skapa nya möjligheter för både dig och din verksamhet.

 

Som medlem erbjuds du kunskapshöjande utbildningar, aktiviteter och får tillgång till vårt breda nätverk. Vi delar med oss av vår kunskap, bland annat via Kunskapsbanken, och i medlemstidningen Professionellt Styrelsearbete. Dessutom får du medlemspriser på utbildningar och tjänster.

 

Som medlem får du:

 

 

 

Medlemspriser: Du får medlemspriser på utbildningar, kurser, seminarier, utvald styrelselitteratur och olika tjänster som underlättar styrelsearbetet.

REGISTRERA

TOTALT   1 365 SEK
  Moms 25% 235 SEK
  Att betala (medlem) 1 600 SEK
villkoren

KONTAKTA OSS

HITTA LOKAL KONTAKT?

VÄLJ ETT ÄMNE

Onlineutbildning: Ta kontroll över varumärket i styrelsen


Plats
Online via Zoom

Förening

Onlineutbildning: Ta kontroll över varumärket i styrelsen!

Tid för evenemanget
Utbildningen är uppdelad på två tillfällen:
2022-05-03 kl 8-12
2022-05-17 kl 8-12
Anmälan här

Information
Den här utbildningen riktar sig till dig som vill förstå fördelarna med varumärkesorientering i ett bolag och kunna följa ett hållbart varumärkes utveckling över tid. Företag med hög grad av varumärkesorientering har dubbelt så hög lönsamhet som företag som enbart är kortsiktigt marknadsorienterade enligt undersökningen Brand Orientation Index som genomförts av Lunds
Universitet. Förutom en högre lönsamhet har ett hållbart varumärke en trovärdighet över tid som underlättar lansering av nya produkter och ökar deras värde. En av de viktigaste KPI:erna för varumärket är kundernas betalningsvilja vilket också påverkar produktens värde på en andrahandsmarknad och bidrar till bolagets hållbara affärsmodeller.

Under två halvdagar tar du fram förslag till styrelsen på en plattform med KPI:er för bolagets hållbara varumärke. Syftet är att ni ska kunna följa effekterna av bolagets långsiktiga marknadskommunikation.

3/5 HALVDAG 1:
KPI:er för en hållbar varumärkesstrategi
Du får arbeta med KPI:er för ett bolag du är engagerad i och definiera de nyckeltal som styrelsen behöver för att kunna följa varumärket.
• Målgrupp. Val av KPI:er för bolagets målgrupp vars motivation kommer från värderingar och attityder.
• Kategori. Val av KPI:er för den kategori inom produkter och tjänster som du vill kunderna ska associera varumärket till och som underlättar kundens val.
• Positionering. Val av KPI:er som visar hur du skiljer dig från konkurrenter inom din kategori. Principen är att specialisten alltid vinner över generalisten.

17/5 HALVDAG 2:
Varumärkesplattform och uppföljning
Vi summerar diskussionen kring vilka KPI:er styrelsen behöver använda för att följa upp varumärkets långsiktiga utveckling. Här relaterar vi till liknande företagsexempel och tittar på modeller att använda för benchmarking och brand tracking.

Dokumentation
Resultatet av utbildningen är ett diskussionsunderlag med hållbara KPI:er som du kan använda i din egen styrelse kring bolagets varumärke.

Utbildningen riktar sig till dig som är styrelseledamot eller vd/marknadschef som rapporterar om varumärket till styrelsen.

Lärare
Matz Magnusson, konsult på Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling.

Arrangör 
Arrangör för utbildningen är StyrelseAkademien Sydost i samverkan med några systerföreningar, bl a Stockholm-Uppsala och Norr.

Plats
Online via Zoom. Länk skickas till e-post du anger i anmälan.

Kostnad
Pris 9.900 kr + moms
Medlemspris 7.900 kr + moms

Kontakt
Charlotte Heliosson, verksamhetsledare, sydost@styrelseakademien.se, 0470-794630

Nationella partners: