Filtera på:




StyrelseAkademiens medlemskap

Ett medlemskap i StyrelseAkademien kan skapa nya möjligheter för både dig och din verksamhet.

 

Som medlem erbjuds du kunskapshöjande utbildningar, aktiviteter och får tillgång till vårt breda nätverk. Vi delar med oss av vår kunskap, bland annat via Kunskapsbanken, och i medlemstidningen Professionellt Styrelsearbete. Dessutom får du medlemspriser på utbildningar och tjänster.

 

Som medlem får du:

 

 

 

Medlemspriser: Du får medlemspriser på utbildningar, kurser, seminarier, utvald styrelselitteratur och olika tjänster som underlättar styrelsearbetet.

REGISTRERA

TOTALT   1 365 SEK
  Moms 25% 235 SEK
  Att betala (medlem) 1 600 SEK
villkoren

KONTAKTA OSS

HITTA LOKAL KONTAKT?

VÄLJ ETT ÄMNE

Styrelseveckor i Sydost.

Förening

Styrelseveckor i Sydost!

Vi ordnar tre Styrelseveckor varje år, en i varje län, för kunskap och inspiration. I Kronoberg blir det v 17, i Blekinge v 37 och Kalmar län v 46. Vill du bli styrelseinspirerad? Anmäl dig till kostnadsfria träffar med temaföredrag, info om StyrelseAkademien och god lunch med nätverkande!

HÄR ser du programmet under Styrelseveckan Kronoberg v.17! Årets tema var: Den framåtlutade styrelsen – fokus sälj, marknad och varumärke.
HÄR kan du se video om StyrelseAkademien Sydost.

Må 25/4 kl 11-13 på Kök 11, Växjö

Att välja en vinnande SEO-strategi
Det är viktigt med en hög placering på sökmotorer som Google och synas i konkurrensen. Att driva lönsam trafik med rätt besökare till sin webbplats är en framgångsfaktor. Vad behöver styrelsen ta hänsyn till i en SEO-strategi?
Talare: Björn Hartig, Visma SPCS
En vinnande sökstrategi

Ti 26/4 kl 8-9 online via Teams

LinkedIn – en strategisk plattform för kommunikation
Idag är många företag aktiva på LinkedIn som blivit en viktig plattform
för varumärke, sälj, positionering samt kompetensförsörjning.
Men långt från alla är medvetna om hur de utnyttjar alla möjligheter
på LinkedIn, inte minst viktigt för styrelsen.
Talare: Josefin Westergren, LinkedIn Sweden


Ti 26/4 kl 11-13 på Garvaren, Ljungby

Ta kontroll över varumärket i styrelsen

Ett starkt varumärke som står för hållbara värden är lätt för kunden att välja. 
Företagets varumärke är avgörande för lönsamheten i det långa perspektivet.
Matz ger exempel på hur styrelser kan arbeta med varumärkesstrategi och nyckeltal.
Talare: Mats Magnusson, Kennberg & Magnusson Varumärkesutveckling
Ta kontroll över varumärket i styrelsereummet

On 27/4 kl 10.30-13 på Växjö Linnaeus Science Park

Sälj på styrelseagendan!
Per Lange är en av Skandinaviens mest uppskattade talare inom försäljning.
Han har föreläst över hela världen, inte minst på Googles huvudkontor i Silicon Valley.
Sälj handlar om bli bäst på att förstå kunden. Vi ska hjälpa kunden att bli framgångsrik
med vår produkt eller tjänst. Missa inte Pers input till styrelsens säljstrategi!
Talare: Per Lange, Baaboom
The 10 Greatest B2B SaaS Sales Pitches


To 28/4 kl 11-13 på Tingsryd Resort

Kravställ marknadsföring som driver tillväxt
Marknadsföringens tekniska utveckling har gått i raketfart! Kanalval och tekniska metoder har ökat dramatiskt. Det försvårar för styrelsen att vara en god kravställare till sin marknadsavdelning eller reklambyrå. Alfred ger råd gällande marknadsföring som driver tillväxt och visar metoder med bäst resultat.
Talare: Alfred Appelros, Getsocial
Kravställ marknadsföring som driver tillväxt

Fre 29/4 kl 8-9.30 på Växjö Linnaeus Science Park

Hur kan kundfokus öka försäljningen?
Therese Lundstedt delar erfarenheter som vd och ledamot från flera branscher om varför kundfokus är viktigt för alla företag/styrelser. Hur man kan få alla medarbetare att bli ”kundbesatta”? Hur ökas försäljningen genom att produktutveckla tillsammans med kunderna?
Talare: Therese Lundstedt, Colix Systems



Här är några reflektioner efter eventet från vår representant Nils-Erik Persson:

MÅ 25/4 VÄXJÖ: Björn HartigVisma SPCS, menade att en vinnande SEO-strategi är att få en hög placering på sökmotorer som Google. Se det som ett viktigt inslag i bolagets PR-strategi!

TI 26/4 TEAMS: Josefin Westergren, LinkedIn, lärde oss mer om LinkedIns Economic Graph, The Great Reshuffle och att deras rådgivare kan hjälpa företag/styrelser vilka verktyg som passar dem.

TI 26/4 LJUNGBY: Vi fick höra Matz Magnusson beskriva hur viktigt det är att bolagets varumärke hela tiden ligger som en grund i alla diskussioner och beslut - inte minst i styrelsens arbete.

ON 27/4 VÄXJÖ: Per LangeBaaboom, var mycket konkret i budskapet till styrelser. Vi måste kolla med såväl befintliga och som presumtiva kunder hur de ser på oss och våra produkter och tjänster. På så sätt kan vi mejsla ut till vilken typ av kunder vi skall jobba med. Om vi inte kan kommunicera vårt budskap till marknader på ett enkelt sätt inom ramen för 1-3 meningar, lär vi få svårigheter att nå ut i allt brus som finns därute…

TO 28/4 TINGSRYD: Alfred AppelrosGetsocial, gav oss en tydlig signal om att sälj är inte ballonger och glass! Styrelser måste inse att resurser behöver läggas så att bolaget blir en bra kravställare på att en reklambyrå och/eller egen marknadsavdelning levererar – för det går snabbt därute, som Alfred menade.

FRE 29/4 VÄXJÖ: Veckan avslutades med att Therese LundstedtColix Systems, gav sin erfarna syn av att få styrelse och medarbetare att lägga fokus på kunderna – och i nära samarbete med dem utveckla de tjänster och produkter som bolaget har idag och imorgon.


Under Styrelseveckans seminarier fick deltagarna delta i en STYRELSEBAROMETER.

På fyra frågor fick man gradera 1-10 (minst viktigt till mycket viktigt).

Här är snittvärdena per fråga:

Hur viktigt är….

ändrade regler för styrelsearvode (att kunna fakturera från eget bolag)? 6,0
fler jämställda styrelser (nu ca 16 %)? 8,0

fler externa ledamöter i styrelserna? 7,4
eget externt styrelseuppdrag framöver? 4,7

Allra störst vikt lades vid bättre jämställdhetbalans (minst 40/60 av könen) i styrelserna.
Vi får följa ALMIs styrelsekartläggning 2023 och se om procentandelen ökat från 16 %. 

Nationella partners: