Filtera på:




StyrelseAkademiens medlemskap

Ett medlemskap i StyrelseAkademien kan skapa nya möjligheter för både dig och din verksamhet.

 

Som medlem erbjuds du kunskapshöjande utbildningar, aktiviteter och får tillgång till vårt breda nätverk. Vi delar med oss av vår kunskap, bland annat via Kunskapsbanken, och i medlemstidningen Professionellt Styrelsearbete. Dessutom får du medlemspriser på utbildningar och tjänster.

 

Som medlem får du:

 

 

 

Medlemspriser: Du får medlemspriser på utbildningar, kurser, seminarier, utvald styrelselitteratur och olika tjänster som underlättar styrelsearbetet.

REGISTRERA

TOTALT   1 365 SEK
  Moms 25% 235 SEK
  Att betala (medlem) 1 600 SEK
villkoren

KONTAKTA OSS

HITTA LOKAL KONTAKT?

VÄLJ ETT ÄMNE

Förening

Blåkläder prisas för aktivt styrelsearbete: ”Mycket branscherfarenhet”

Läs artikeln nedan eller i Borås Tidning: Klicka här!

Utmärkelsen Årets styrelse har delats ut av Styrelseakademien Sjuhärad sedan 2011.

2019 års pristagare är Svenljungaföretaget Blåkläder. 

Thomas Bogsjö är en av fyra deltagare i nomineringskommittén som utsett årets vinnare. Ett kriterium är att bolaget ska ha minst en extern styrelseledamot. 

– Det är bra oavsett om du är ensam, ett litet eller ett stort bolag. Det är en möjlighet att bolla viktiga frågor och få hjälp i sina beslut, säger Thomas Bogsjö.

Anders Carlsson, vd på Blåkläder, tog emot utmärkelsen på tisdagen. 

– Det är kul att få uppskattning för ett hårt och konsekvent arbete, säger han.

Anders Carlsson är inne på samma spår som Styrelseakademien – att fler borde satsa på att ta in externa styrelseledamöter.

– Jag tror att det är många bolag som skulle må bra av detta, att få in någon som utmanar ens idéer. Det pratas ju mycket om att tänka utanför boxen, men det kan vara svårare än man tror.

Hur har ni tänkt när ni satt samman er styrelse?

– Vi har en styrelse med mycket branscherfarenhet. Tommy Nilsson exempelvis har stor erfarenhet av retail och som börs-vd. Han är en trygghet att ha med. Ulf Gustafsson, som har jobbat med många starka varumärken, är ett bra bollplank när det kommer till internationalisering. 

Johan Lassing sticker ut något med sin bakgrund som ingenjör, vilket Anders Carlsson menar gör att han ser på saker med lite andra ögon.

– Sedan har vi Jan Wallberg också som har varit vd på Blåkläder tidigare, så han kan bolaget och branschen.

Nationella partners: